diff --git a/src/modifier/modifier-type.ts b/src/modifier/modifier-type.ts index b65f1b53441..526286ff402 100644 --- a/src/modifier/modifier-type.ts +++ b/src/modifier/modifier-type.ts @@ -1841,10 +1841,10 @@ const modifierPool: ModifierPool = { new WeightedModifierType(modifierTypes.IV_SCANNER, skipInLastClassicWaveOrDefault(4)), new WeightedModifierType(modifierTypes.EXP_CHARM, skipInLastClassicWaveOrDefault(8)), new WeightedModifierType(modifierTypes.EXP_SHARE, skipInLastClassicWaveOrDefault(10)), - new WeightedModifierType(modifierTypes.EXP_BALANCE, skipInLastClassicWaveOrDefault(3)), + //new WeightedModifierType(modifierTypes.EXP_BALANCE, skipInLastClassicWaveOrDefault(3)), new WeightedModifierType(modifierTypes.TERA_ORB, () => Math.min(Math.max(Math.floor(globalScene.currentBattle.waveIndex / 50) * 2, 1), 4), 4), new WeightedModifierType(modifierTypes.QUICK_CLAW, 3), - new WeightedModifierType(modifierTypes.WIDE_LENS, 4), + new WeightedModifierType(modifierTypes.WIDE_LENS, 7), ].map(m => { m.setTier(ModifierTier.ULTRA); return m; }), @@ -1859,7 +1859,7 @@ const modifierPool: ModifierPool = { new WeightedModifierType(modifierTypes.BATON, 2), new WeightedModifierType(modifierTypes.SOUL_DEW, 7), //new WeightedModifierType(modifierTypes.OVAL_CHARM, 6), - new WeightedModifierType(modifierTypes.CATCHING_CHARM, () => globalScene.gameMode.isDaily || (!globalScene.gameMode.isFreshStartChallenge() && globalScene.gameData.getSpeciesCount(d => !!d.caughtAttr) > 100) ? 4 : 0, 4), + new WeightedModifierType(modifierTypes.CATCHING_CHARM, () => globalScene.gameMode.isDaily || (!globalScene.gameMode.isClassic() && globalScene.gameData.getSpeciesCount(d => !!d.caughtAttr) > 100) ? 4 : 0, 4), new WeightedModifierType(modifierTypes.ABILITY_CHARM, skipInClassicAfterWave(189, 6)), new WeightedModifierType(modifierTypes.FOCUS_BAND, 5), new WeightedModifierType(modifierTypes.KINGS_ROCK, 3),